FRUCTE,LEGUME,CARNE,OUA,BRANZA SI LAPTE NATURAL

FRUCTE,LEGUME,CARNE,OUA,BRANZA SI LAPTE NATURAL

 

 

Invata sa mananci natural cu https://produsedingospodarie.ro/ Vezi FRUCTE,LEGUME,CARNE,OUA,BRANZA SI LAPTE NATURAL Poti cumpara si vinde online ,fara deplasare toate fructele,legumele,ouale si ,chiar,utilaje agricole

 

 

Reguli pentru combinarea alimentelor Carnea si organele au nevoie de un mediu acid pentru digestie, deci trebuie mancate singure sau la inceputul mesei. Asocierea cu legume poate avea parti pozitive (ex. gratar cu salata pentru contracararea arsurii). Dupa

antrenament multi mananca totusi alaturi si o sursa densa de carbohidrati (garnitura de orez, mamaliga, cartofi copti), fara efecte negative semnificative. Se recomanda consumul de carne + grasimi sanatoase si frunze dar as evita amestecul direct si uleiurile vegetale

complet. Multe dintre clasificari pentru combinarea alimentelor (ex. fructe acide sau mai putin acide) vin din dietele vegane, in incercarea de a optimiza digestia in conditiile unei subnutritii si malnutritii cronice. Sursele de proteine Pestele si fructele de mare- la fel ca

mai sus, dar ele se digera ceva mai usor, putand fi asociate cu alte alimente mai dense nutritiv. Pentru efectul antioxidant si protector poate fi folosit sucul de lamaie atat la gatit cat si ulterior. Ouale- mai ales cele fierte tari se digera greu deci este bine sa fie mancate

singure sau alaturi de alimente usor digerabile (legume cu continut scazut de carbohidrati, fierte sau coapte). Lactatele- in special pentru copii este contraindicata combinatia de lapte cu cereale integrale pentru ca este afectata asimilarea calciului. Se combina bine cu salate, legume, nuci si semine (caju, seminte de canepa- bogate in magneziu).

 

Leguminoasele (fasole, mazare, linte, naut, soia) pot induce fermentatia in tubul digestiv daca nu sunt preparate corect (inmuiere/incoltire, fierbere) si este de evitat asocierea carnii. Sursele de carbohidrati si fibre Legumele- pentru ca se gasesc intr-o diversitate

 

foarte mare nu exista o regula generala. Frunzele si tulpinile se recomanda langa „felul principal” (carne, lactate, oua), dar cele care au mai mult amidon (cartofi, morcovi etc.) langa alte legume. Fructele- in general se considera ca trebuie mancate separat de celelalte alimente, din cauza acizilor organici care pot influenta secretia de enzime

 

digestive si pentru a evita „fermentarea”. Se pot face diferentieri si intre fructe: ananas/papaya/kiwi (au si enzime proteolitice), rosiile/ardeii/vinetele sunt si ele fructe, la fel castravetii, dovlecelul, bamele- dar sunt de obicei tratate drept „legume”. Cerealele- ar trebui evitate pe cat posibil cele cu gluten sau transformate in faina, in special painea. Deci

 

mancam fara paine. Inca nu s-a gasit un „inlocuitior sanatos pentru paine”, cand se va gasi vom afla cu totii. Se combina bine cu leguminoasele, pentru ca isi completeaza profilul de aminoacizi. Sursele de grasimi sanatoase Nucile si semintele- pot fi mancate simple cu legume sau cu iaurt. Nu se combina bine cu fructe, branza sau carne. La fel avocado sau maslinele. Condimentele Condimentele pot ajuta digestia, cum ar fi chimenul asociat cu fasolea sau lintea. Turmericul si scortisoara se asociaza bine cu orezul sau alte surse dense de carbohidrati (sucuri de fructe), pentru a imbunatati sensibilitatea la insulina. Apa-

 

este de preferat sa nu fie bauta in cantitari mari in timpul mesei, dar daca apare o senzatie de deshidratare atunci compromisul este necesar. Asocieri gresite Exista controverse pe aceasta tema dar eu consider ca e bine sa evitam cateva combinatii clasice, daunatoare:

 

Carne si branza la aceeasi masa: branza afecteaza rapid digestia carnii si este interesanta prezenta acestei reguli culinare in traditia evreiasca (kosher). O greseala clasica se face in sandwich-ul cu „sunca si cascaval”. Surse concentrate de carbohidrati si grasimi: paine cu unt si gem. Painea vine cu amidon- glucoza, untul cu grasimi si gemul cu fructoza.

 

 

Combinatia perfecta pentru ingrasare. Trimite corpului semnalul pentru sinteza si depunerea de grasimi concomitent cu materialele necesare. Ar mai fi aici si branzeturile grase cu fructe (rosii cu branza, branza cu struguri) si chiar carne grasa cu fructe (prosciutto e melone), pe langa cartofii prajiti, lasagna si altele asemenea, deja

 

recunoscute pentru ca „ingrasa”. Combinatia de proteine (definite la modul general) si carbohidrati (in special amidon) este si ea pe lista insa dupa antrenament putem alege un supliment special conceput (aminoacizi sau izolat de zer si dextroza) sau manca intai sursa de proteine (ex. peste) si apoi carbohidratii (ex. orez). Totusi, a defini „proteinele”

 

este simplist fara a tine cont ca si in carne sunt cel putin 3-4 tipuri de proteine (chiar mai multe in lactate). Leguminoasele sau nucile contin mai multe tipuri de proteine, alaturi de carbohidrati, in mod natural. Lapte cu cereale, branza cu paine- doua alimente care se digera greu si blocheaza tubul digestiv. Glutenul permeabilizeaza intestinul si creste riscul

 

ca peptide mari cu efect alergen si hormonal sa ajunga in sistem. Iaurt cu fructe. Branza cu rosii. Surse de amidon (cartof, orez, mamaliga) cu alimente acide. Nuci si seminte cu fructe uscate si/sau cereale. Amestecurile clasice pentru „micul dejun”, total nepotrivite din

 

punct de vedere nutritional. Simptome cauzate de combinarea alimentelor in mod gresit Foamea exagerata, ingrasarea, tulburarile digestive, lipsa de energie, balonarile – pot fi semne ale unei asocieri gresite a alimentelor. Multi oameni spun ca ei digera si se simt

 

bine cu asocierile descrise aici drept „gresite”, ba altii chiar le recomanda drept sanatoase. Totusi, cand renunta la ele observa nenumarate imbunatatiri ale starii generale. Dieta disociata Dieta disociata propune o digestie imbunatatita si chiar slabirea. Acest lucru se poate intampla la o masa ori intr-o zi intreaga. Intr-adevar, controlul portiilor este mult mai facil atunci cand mananci un singur aliment. Mancand un singur aliment si tinand un jurnal

 

de nutritie poti determina ce efect are acel aliment asupra tubului digestiv si a starii generale (energie fizica si mentala, apetit etc.). Totusi, chiar si la vederea alimentelor tubul digestiv incepe sa secrete enzime de toate tipurile, semn ca e pregatit sa primeasca mai multe surse de nutrienti, nu doar vreo proteina sau vreun carbohidrat izolat

 

 

3 comentarii la „FRUCTE,LEGUME,CARNE,OUA,BRANZA SI LAPTE NATURAL”

Lasă un comentariu

COMANDA ONLINE PRIN WHATSAPP